Demokratiske samtaler

Demokratiske samtaler

Statsminister Mette Frederiksen har flere gange advaret om, at der er noget galt med den demokratiske samtale. Kritikken er rettet mod politikere og medier, men i stedet for at gå i forsvarsposition har Berlingske valgt at tage regeringen på ordet. Statsministeren selv og ni af hendes ministre har taget imod tilbuddet og stiller op til samtaler med Berlingskes chefredaktører Tom Jensen og Mette Østergaard foran et publikum i Salonen på toppen af Berlingskes hus i Pilestræde. Så kan samtalen komme »ud i det åbne«, siger Tom Jensen og understreger, at Berlingske ikke kommer til at sætte dagsordenen alene. Ministrene må meget gerne komme med deres kritik: »Så kan vi diskutere medier og politik med hinanden.«

Sidst opdateret 28. jun 2026

Afsnit (8)

Ane Halsboe-Jørgensen til Tom Jensen: »Du har en stor del af ansvaret«

20. jun 2022

59:36 1

Nicolai Wammen afviser gaver til næste valg: »Det skal man ikke regne med«

3. jun 2022

1:02:41 2

Rosenkrantz-Theil og ekkokammeret: »Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har læst Berlingske«

20. maj 2022

1:06:57 3

Kaare Dybvad Bek afviser Mette Østergaards spørgsmål: »Men du er jo heller ikke socialdemokrat«

16. maj 2022

1:00:53 4

Har Magnus Heunicke nogensinde følt sig om en diktator?

9. maj 2022

1:00:21 5

Tom Jensen til Astrid Krag: »Hvorfor er du så trist?«

22. apr 2022

1:05:45 6

Peter Hummelgaard: Vi er alle slaver af sociale medier

8. apr 2022

1:04:40 7

Mette Frederiksen: »Jeg har ikke magten over borgerne«

1. apr 2022

1:07:04 8

Relaterede podcasts